Sunday, February 5, 2012

♥♥ CINta dAN HarapAN ♥♥


♥♥^_^ ♥♥ Bismillahirrahmanirrahim............

Janganlah engkau memberikan harapan yg belum pasti akan menjadi milikmu. Janganlah engkau mengungkapkan cinta sebelum tiba waktunya.Janganlah engkau merayunya dengan kata2 manis yg kau ucap.Janganlah engkau membuatnya sakit hati dan menitiskan air mata bila cintamu hanya untuk permainan.Janganlah sekali kali engkau berkata SAYANG padanya sebelum engkau halal baginya,,

Untuk saat ini sebelum engkau halal bagiku,maka bersabarlah dlm penantian,atau mencintai dalam diam saja..

“Bila cinta dalam diammu itu tak memiliki kesmpatan berbicara di dunia nyata,biarkan ia tetap diam..kerana Allah punya rencana terbaik untukmu..bila dia bukan milikmu,maka Allah akan menghapus cinta dalam diammu itu dengan memberi rasa yang lebih indah dengan orang yang lebih tepat..Jadi,biarkan cinta diammu itu menjadi memori tersendiri disudut hatimu dan menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu.

Aku menyimpanmu di bilik hati untuk mengikrar janji,saling menyayangi dengan tulus,agar kita menyedari arti cinta dalam hidup ini.

Semoga Allah senantiasa menjaga hati kita untuk senantiasa berada di jalan kerEdhaan-Nya.Memilih sesuatu hanya karena Allah..

Aamiin ♥♥^_^♥♥

No comments:

Post a Comment