Monday, March 15, 2010





SALAM MAULIDUR RASUL.....

6 Mac baru-baru nie,poly aku ade buat majlis sambutan maulidur rasul. Agenda terbesar aktiviti nie ialah program perarakan di dalam kawasan poly sambil berselawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W.

Bagi aku, perarakan nie ade simbolik die. Kite dapat rase betape susahnya Baginda menyebarkan dakwah islam di serate tempat dan betapa getirnya hidup Baginda. Bermule dari dalam kandungan hinggelah Baginda wafat..... AL-FATHIHAH SERTA SELAWAT JUNJUNGAN keatas Baginda, ahlul bait dan para sahabat......

Acare kemuncak lak diadakan pade 10 Mac..... lepas solat Maghrib berjemaah kami adekan ceramah dengan seorang penceramah yang tidak asing lagi. Kalau biase dengar radio IKIM.FM kenal ka ustaz nie. Die ade kendalikan 1 slot kat radio. Hadis dan sunnah tak silap aku. Program die keudara setiap hari Sabtu & Ahad jam 10.00 pagi. Dah cite nie,so kene la dgr. Bukan ape, sebagai santapan rohani kite juge.......

Selain ade ceramah,kamiade jemput kumpulan nasyeed. Kalau aku sebut, jangan terkejut lak taw.Kumpulan FAR EAST.....

Dari kiri pakai baju warne ala-ala kumpulan Far East tu aku ler,3 jejake handsome tu ahli group Far East,yg serbe purplr tepi azwan tu akak roomate aku kak rozi name nye,sebelah die kami panggil Sheera and yang tepi skali sahabat aku dalam organisasi RaPI Aqila.


So, sekarang nak caye ke tak???? Best taw malam tu, aku dapat jumpe diorang face to face. Dapat sembang. Kebetulan aku duduk belakang stage, so, bonus bagi aku. Hehe. Malam tu diorang sampaikan 6 buah lagu. Antarenye Maafkan Teman, Ahlan Bina, Menanti Di Barzakh, Kekayaan hati dan lain-lain lagi.............

Ahhhhhh tension.........

Minggu nie penuh dengan test n quiz.... N aku pun bz gak. So, aku kene paandai agih waktu untuk study, join program and meeting. Insyaallah aku boleh buat. Tapi kadang aku malas gak, yelah dah penat. Aku n rakan seperjuangan sentiase study sungguh - sungguh. Tapi kadang die jadi stado ( study + tidur ). Hehehe. Jangan follow perangai buruk aku nie taw. Nxt week aku aku dah mule cuti semester, tapi aku tak dapat nak cuti sangat, huhuhu. Aku ade test n quiz;agi pas cuti nie. So, study smart k....


ade cam dak 4 plat tak????


No comments:

Post a Comment