Wednesday, February 15, 2012

-->> dULU & SEKaraNG <<--

ASSALAMUALAIKUM.... annyeong haseyo ^_^v  eo teo ke ji nae sim ni ka :)
ha.. pening sudah.. tu bahasa korea la.. maksud nye.. Hello.. awak apa khabar ?? :)

ok.. cukup tu saje kite blajar bahasa korea ea.. mybe next time kite blajar agi ok?? DULU & SEKARANG?? apakah??

BISMILLAH..

andai DULU tatkala aku mahu keluar.. aku melihat diri cermin untuk dipandang cantik oleh orang lain.. tambahan buat mata si adam agar tertarik dengan ku.. ku oleskan wajahku dengan warna-warna dunia yang membwa fitnah ke atasku sendiri..

SEKARANG.. aku mula sedar.. kini aku melihat cermin.. untuk membuang cantik sementara yang aku cipta.. aku akan pastikan aku cantik di sisi ALLAH... akan aku pastikan tiada lagi aurat yang lain terlihat pada mata yang tak selayaknya melihat..

DULU.. bila berpakaian.. aku akan peragakan di hadapan cermin.. bagi memastikan. orang melihat susuk tubuhku yang cantik.. biar mata adam terpesona melihat susuk tubuh ku..

SEKARANG.. aku peragakan pakaian ku dihadapan cermin.. tetapi untuk pastikan pakaian ku longgar, tidak jarang dan sesuai dengan syariat.. sungguh. aku tak mahu dilihat lagi..

DULU... aku jahil dan bertindak zalim ke atas diriku.. aku abaikan hak tubuhku yang ingin di tutup rapi.. aku abaikan hak maruah ku yang tak ingin difitnah..
SEKARANG... aku mulai sedar.. aku ingin menjadi muslimah yang sempurna pada zahir dan batinnya.. aku ingin menjadi muslimah yang jauh dari sifat riak dan 'ujub dengan kecantikan dan kesempurnaan wajah yang ALLAH berikan.. aku ingin jadi muslimah yang qanaah dalam tiap perkara...

DULU.. aku langsung tidak memikirkan   abah yang menanggung dosa ku pada tiap kelakuan yang aku lakukan..
SEKARANG.. aku tahu.. bahu abah sudah terbeban dengan kesilapan aku.. aku mula sedar.. kelak aku akan menyusahkan bakal suami ku.. sungguh dan benar.. aku mahu suami yang menjaga kehormatan dirinya.. bagaimana aku mahu memperolehinya andai aku membiarkan maruahku begitu sahaja...






wahai wanita.. 
contohilan buah epal.. hidup tinggi di pohon nya.. hanya yang benar-benar layak sahaja mampu menyentuhnya..
wahai wanita,
contohilah juga seperti pohon kurma.. kuat dan jauh dari penyakit.. walau dicampak batu tettap memberi kebaikan pada orang lain dengan menjatuhkan buahnya..
wahai muslimah..
kamu ibarat rama-rama.. yang bila disentuh kepaknya.. maka hilanglah seri tanpa warna..
jangan biarkan kamu disentuh selain buat suami mu..
hanya suami mu..
 ^_^
UNNI..NUNA..ADJUMMA..OMMA.... YOU ARE HUL RYUNG HAN


Tae dan hi kam sa ham ni da :)



No comments:

Post a Comment